Üzleti utak kényelmesen
  2024-04-22 00:00:00

A digitális forradalom az üzleti életet is elérte, a covid időszak szigorításai alatt, aki tudott otthonról dolgozni, az bizony otthonról dolgozott. Bele is szoktunk a „jóba”, azóta számtalan addig ismeretlen alkalmazás, program hatalmas népszerűségre tett szert (Teams, Zoom, Slack, stb.). Segítségükkel áthidalható volt az otthonról végzett munka mellett is a meetingek megtartása, és sok pozíció máig megmaradt a home office rendszerében. Vannak azonban olyan üzleti területek, amelyek esetében megkerülhetetlen a személyes megjelenés, és az ezzel járó utazás.

kabinbőrönd

Mivel jár egy üzleti út?

Nos, elsősorban utazással, és egy (vagy több) tárgyalással, esetleg üzleti ebéddel, vacsorával, vagy akár bizonyos rendezvényeken való részvétellel is. Az utazás történhet autóval, vagy akár tömegközlekedéssel (igen, szegről végről a repülő is ide sorolható). Ahhoz, hogy egy ilyen út során - a komfortzónánkból kiszakadva – jól érezzük magunkat, és eredményesek legyünk, rengeteg dolgot kell magunkkal vinni. Amit pedig nagyon nem szeretünk, az pont a rengeteg dolog cipelése. Kell pakolni kényelmes ruházatot arra az időre, amíg nem dolgozunk, illetve a tárgyaláshoz illő öltözetet is, hiszen az elegáns megjelenés nélkülözhetetlen ezen a téren. Ha bizonyos eszközigénye van a tárgyalásnak, akkor még azokat a dolgokat is szállítanunk kell (például laptop, projektor, mappák, stb). Ha háztól házig autózunk, akkor nincs is ezzel feltétlenül probléma, de ha a tömegközlekedés is igénybe vesszük, és több napos útról van szó, akkor már vakargathatjuk a fejünket, hogy miben vigyük ezt a rengeteg holmit. Nagyjából valami varázstáska lenne a megoldás, ami a Mikulás puttonyához hasonlít, azaz minden belefér, mégis akár egy szűk kéményen keresztül is kényelmesen közlekedhetünk vele. Ilyen azonban sajnos nem létezik, de a tökéleteshez közelítő megoldások azért már vannak.

öltönytáska

Szelektálás – a kevesebb, néha több

Mivel a rendelkezésünkre álló hely sokszor szűkös egy üzleti út során, fontos, hogy tényleg csak azokat a dolgokat vigyük magunkkal, amik nélkülözhetetlenek, és nagy valószínűséggel szükség lesz rájuk. Pont olyan, mintha nyaralásra készülnénk, elkezdjük a bepakolási fázist, majd jön egy (vagy több) kipakolási fázis, mert egyszerűen nem férünk el. A nyaralással azért van könnyebb dolgunk, mert ott bátran megjelenhetünk egy óriási sporttáskával, míg egy tárgyaláson ez már nem igazán állja meg a helyét.

üzleti táska, laptoptáska
Nélkülözhetetlen kellékek szállítása

Mivel az elegancia szükségszerűsége megkérdőjelezhetetlen, és nem feltétlenül szeretnénk öltönyben utazni, az ilyen kényes ruhadarabokat szállítsuk öltönytartóban. Ezeket általában praktikus zsebekkel is ellátják, így elférnek benne egyéb apróságok (például telefontöltő, power bank, stb.) és iratok, tárcák is. A tárgyalásra magunkkal vitt táskák, és egyéb hordeszközöknek, passzolniuk kell az üzleties megjelenésünkhöz. Kerüljük a rikító színeket, és lehetőleg a különféle mintákat is! Törekedjünk a sötétebb, egyszínű, letisztult dizájnra! A laptopok, tabletek ma már szerves részei a tárgyalásoknak, meetingeknek. Ezeket a legkézenfekvőbb olyan elegáns laptoptáskában szállítani, ami a megszokott sportosság helyett komolyságot sugároz a tárgyalópartnereink felé. Amennyiben az utazás során repülőgép is képbe kerül, elkezdhetünk tanakodni, hogy mégis melyik táskánk az, amit egyáltalán magunkkal vihetünk. A légitársaságok ugyanis szigorú szabályrendszert alkottak a gépen szállítható poggyászra vonatkozóan. Ha rosszul választunk táskát, bőröndöt, és az meghaladja az előírt méretet (vagy súlyt), akkor könnyen pórul járhatunk. A gyártók szerencsére erre is gondoltak, ezért kifejezetten „repülésre méretezett” kabinbőröndökkel könnyítik meg a dolgunkat. Amennyiben ilyen típusú hordeszközre esik a választásunk, azt kényelmesen, kerekeken húzhatjuk magunkkal a világ bármely pontjára. A hab a tortán, hogy a táska méricskélésével sem kell bajlódnunk az otthoni készülődés során. A biztonság mindig elsődleges, ezért mindenképp megemlítendőek a különféle biztonsági extrákkal felvértezett diplomata táskák. Ezek azok a táskák, melyeket a filmekből ismerhetünk. Zárszerkezettel, és beépített riasztóval vannak ellátva, lopás esetén pedig „visítva” hívja fel a tolvajra figyelmet. Megjelenésük nagyjából James Bondhoz hasonlítható: üzleties, elegáns, és garantálja a bizalmas iratok biztonságát.