Általános Szerződési Feltételek
batyu.hu webáruház
Az Általános Szerződési Feltételekben (továbbiakban ÁSZF) tájékozódhat a batyu.hu weboldalon (továbbiakban: honlap, webáruház) elérhető szolgáltatásokról, a felhasználás módjáról, feltételeiről. A felhasználó, a honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.
1. Szolgáltató adatai
Webáruház üzemeltető: ZOLFEREX KFT.
Webáruház fantázia elnevezése: Batyu.hu, Batyu
Székhely: 1105 Budapest, Martinovics tér 5.
Postai cím: 1105 Budapest, Martinovics tér 5.
E-mail cím: info@batyu.hu
Telefon: (06-1) 261-2143
Ügyfélszolgálat nyitvatartása:
Hétfő - Csütörtök: 8 - 16h
Péntek: 8 - 14h
Cégjegyzékszám: Cg. 01-09-678746 vezetve a Fővárosi Törvényszék Cégbírósága nyilvántartásában.
Adószám: 11426518-2-42
Tárhelyszolgáltató neve: ATW Internet Kft.
székhelye: H-1138 Budapest, Esztergomi út 66. fsz. 1.
e-mail címe (központi): info@atw.co.hu
2. Felhasználás feltételei
2.1. Szerzői jogok
Honlapunk teljes egésze, beleértve a szövegeket, képeket, grafikai elemeket, stb.) szerzői jogvédelem alá esik, így azt a tulajdonos kifejezett engedélye nélkül kereskedelmi célokra másolni, módosítani, terjeszteni tilos!
A weboldalunkon szereplő logók, vagy egyéb márkajelzések annak jogos tulajdonosához tartoznak.
2.2. Felelősség
Felhasználó a honlapot kizárólag saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért. A Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.
3. A webáruházban/szolgáltatónál történő vásárlás
3.1. Vásárlás telefonos vagy e-mailes megrendeléssel
Kőbányai központunkban a rendelés leadása után akár azonnal átveheti a megrendelt terméket. Személyes átvétel esetén rendelését e-malien vagy telefonon is leadhatja.
Kérjük, írjon az info@batyu.hue-mail címre vagy munkanapokon 8 és 16 óra között (péntek: 8 - 14 óra) telefonos rendelést is felveszünk az 1-261-2143 vagy a 30-4487914 telefonszámon.
Az árut a Budapest, X. ker. Martinovics tér 5. sz. alatti telephelyünkön visszaigazolásunk után átveheti. Felhívjuk azonban szíves figyelmét, hogy raktárunkban csak a megrendelt áruk vehetők át, közvetlen vásárlásra nincs lehetőség.
3.2. Vásárlás regisztrációval
A legkényelmesebben regisztrációval vásárolhat. A már regisztrált partnereink a megadott felhasználói névvel és jelszóval bármikor újra bejelentkezhetnek. A regisztráció mindössze 2 percet vesz igénybe, csak egyszer szükséges és csak a vásárláshoz szükséges adatokat kérjük megadni:
-
az Ön neve + esetleg cégnév (SZÁMLÁZÁSI NÉV),
-
címe (SZÁMLÁZÁSI CÍM),
-
és e-mail címe, telefonszáma a kapcsolattartás érdekében.
Fiókjához felhasználói név és jelszó is szükséges a mindenkori bejelentkezéshez.
A számlázási és szállítási cím természetesen eltérhet egymástól. Ez esetben a szállítási címet is indokolt megadni, hogy rendelését pontosan tudjuk teljesíteni. Amennyiben regisztrációkor problémát tapasztal, kérjük jelezze ügyfélszolgálatunknak.
3.3. Vásárlás regisztráció nélkül
A kosarába helyezett termékeket bejelentkezés nélkül, a vevői adatok kitöltésével is megvásárolhatja. Kérjük, a megrendelés elküldésekor fogadja el az általános szolgáltatási feltételeket.
3.4. Személyes adatainak módosítása
Személyes adatait – a bejelentkezést követően – bármikor módosíthatja. Ha esetleg elfelejti jelszavát, vagy felhasználói nevét, a bejelentkezéskor használt e-mail cím segítségével az adatok pótolhatók. Fontos, hogy a megrendelés elküldésekor az aktuális szállítási cím és a számlázási adatait is tüntesse fel, mivel a kiszállítás és a számla kiállítása is ezen adatok alapján történik. Kérjük, hogy szállítási címként olyan címet adjon meg, ahol a kiszállítást végző futár napközben is el tudja érni Önt – ez lehet akár az Ön munkahelye is.
3.5. Árak
A termékeink mellett feltüntetett árak minden esetben bruttó vételárak, melyek az általános forgalmi adót is tartalmazzák. Amennyiben az egyszeri rendelési érték meghaladja a bruttó 100.000 Ft-ot, kérje speciális ajánlatunkat ügyfélszolgálatunktól. (Viszonteladóinkra mind a vételárak, mind a rendelési érték tekintetében külön szabályozás érvényes!)
Webáruházunk időszakosan promóciós kódot biztosít vásárlóinak, melyek csökkenthetik a termék vételárát. A kódot kosárbalépés után tudja érvényesíteni, azonban a kedvezmények nem összevonhatóak!
3.6. Megrendelés folyamata
Válassza ki a megvásárolandó termékeket. Egyes termékeknél szín és méretválaszték is elérhető. Kérjük ezt is kívánalmainak megfelelően válassza ki. A megrendelhető áruk jellemzői az adott árucikkhez tartozó termékleírásból ismerhetők meg. Az árucikkek mellett található fotók kisebb mértékben eltérhetnek az áru tényleges színétől vagy kivitelétől. Virtuális bevásárló kosarába a "Kosárba tesz" gombbal helyezheti az árukat. A kosárba helyezéskor új ablakban jelzi a webáruház, hogy bekerült a kosárba és választhat hogy tovább vásárol vagy a kosár megjelenítésével áttekinti azt.
A kosár áttekintésekor még mindig változtathat a megrendelendő áruk mennyiségén vagy akár ki is veheti a kosárból. Amennyiben rendelkezik promóciós kuponnal, úgy azt is jelezheti a webáruháznak.
Szállítási és fizetési mód megadása után a "Megjegyzések ..." beviteli mezőben jelezhet felénk a megrendeléssel kapcsolatosan. A jelen ÁSZF elfogadása után a "Megrendelés megerősítése" gombra kattintva elindította a megrendelést amin a webáruház felületén már nem tud módosítani (eddig a pontig tud bármilyen adatbeviteli hibát, elírást javítani).
A megrendelés végső kimenetén megköszönjük a megrendelést.
3.7. Visszaigazolás
A megrendelés rögzítéséről rendszerünk azonnal küld Önnek egy visszaigazoló e-mailt (kérjük SPAM mappáját is ellenőrizze), melyben jelezzük, hogy a rendelése megjelent a rendszerünkben. Ez a visszaigazolás nem jelenti azt, hogy a rendelését biztosan teljesíteni tudjuk. Ezt követően a kiszállítással (áru átvételével) kapcsolatosan mindenképpen fog kapni újabb írásbeli értesítést, de lehetséges, hogy még ezt megelőzően munkatársunk telefonon keresni fogja Önt, amennyiben bármilyen egyeztetés szükséges a megrendelésével kapcsolatosan.
Ha a visszaigazolást tartalmazó e-mail üzenetben adatbeviteli hibát vél felfedezni, kérjük jelezze az ügyfélszolgálatunkon a rendelési szám megadásával.
3.8. A szerződés létrejötte
A szerződés megkötésére magyar nyelven van lehetőség. A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak az irányadók. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit. A szerződés magatartási kódexre nem utal. A megrendelés elküldésével Fogyasztó kötelezettséget vállal arra, hogy a megrendelt árut átveszi, és a vételárat illetve esetleges szállítási díjat személyes átvételkor kiegyenlíti. A weboldalon megjelentetett árak bruttó darabárak, a szállítási költségeket nem tartalmazzák. A megrendelőlap kitöltésével és elküldésével, valamint annak a "Nettáska.hu webáruház" e-mail által történő visszaigazolásával távollévők közötti szerződés jön létre ZOLFEREX KFT (Adószám: 11426518-2-42), mint Eladó, valamint a Megrendelő, mint Fogyasztó között. Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor!
3.9. A szerződés iktatása
A honlapon keresztül kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, a Szolgáltató azt nem iktatja, utólagosan nem hozzáférhető.
3.10. Számla
A Szolgáltató minden esetben papíralapú számlát állít ki. A papíralapú számlát a rendelt termékekkel együtt bocsátja a Felhasználó rendelkezésére. Ha a Felhasználó egyes tételekről külön számlát szeretne kérni, akkor külön kell azokat megrendelnie. Személyes átvételkor a számlát az áru átvételekor kapja meg a Felhasználó.
4. Áru átvétele, fizetési módok, szállítási határidő, szállítási díj
4.1. Átvétel, szállítási határidő, szállítási díj
Amennyiben a kiválasztott termék raktárunkban van, az - a visszaigazolást követően - személyesen azonnal átvehető. Házhozszállítás, vagy csomagpontos rendelés esetén a raktáron levő terméket legkésőbb a megrendelést követő napon átadjuk a futárszolgálatnak, amely a következő munkanapon szállít a megadott címre. Ön tehát a megrendeléstől számítva legkésőbb 2 munkanapon belül megkapja a raktáron levő árut.
A termékoldalakon megjelenő „raktáron” felirat minden elővigyázatosság ellenére téves is lehet, így kérjük, mindig kollégáink visszaigazoló e-mailjét tekintsék mérvadónak.
Amennyiben a termék nincs a megadott színben vagy méretben raktáron, értesítjük, mikor várható érkezése, esetleg helyettesítő terméket ajánlunk fel. Ha a megrendelésén személyes átvételt jelölt meg, akkor ügyfélszolgálatunk keresni fogja Önt átvételi időpont egyeztetés céljából.
Házhozszállítás díja GLS: bruttó 1.890 Ft 15.000 Ft feletti rendelésnél ingyenes kiszállítást vállalunk!
Házhozszállítás díja MPL: bruttó 1.990 Ft 15.000 Ft feletti rendelésnél ingyenes kiszállítást vállalunk!
Fontos, hogy a termékoldalakon található „ingyenes szállítás” felirat automatikusan megjelenik, ha egy termék ára 15.000 Ft fölött van, azonban ha egy későbbi művelet során (pl. promóciós kód használata) a rendelési érték 15.000 Ft alattivá válik, akkor természetesen felszámítjuk a szállítási költséget házhozszállítás, vagy csomagpontra történő szállítás igénylése esetén.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy amennyiben bármilyen sérülést talál a csomagon, még a szállító cég alkalmazottjának jelenlétében kérje a csomagolás kibontását, győződjön meg róla, hogy a termék nem szenvedett-e sérülést, hiánytalanul megvan-e minden termék, vagy alkatrész, s ha nem, azt még a futár jelenlétében jegyzőkönyvben rögzítse, és azt a lehető legrövidebb időn belül írásban juttassa el hozzánk! Futártól való áruátvételt követően külső sérülésre vonatkozó reklamációt nem áll módunkban elfogadni.
4.2. Fizetési módok
A megrendelt termékeket az átvételtől függően a következő módon fizetheti ki:
1) Utánvétes fizetés a futárnál készpénzben vagy bankkártyával.
Házhozszállításnál a megrendelt termékek vételárát a futárnál kell kifizetnie, készpénzzel vagy bankkártyával. A GLS csomagpontra rendelt árut az átvételkor készpénzben vagy - csomagponttól függően - bankkártyával is kifizetheti.
2) Személyes átvétel raktárunkban, fizetés készpénzzel vagy bankkártyával.
3) Fizetés előre történő utalással.
A megrendelés összegét előre utalással is kiegyenlítheti a következő bankszámlára történő átutalással:
Jogosult neve: Zolferex Kft.
Jogosult számlaszáma: 10200830-32322237-00000000 (Kereskedelmi és Hitelbank)
IBAN: HU86 1020 0830 3232 2237 0000 0000 SWIFT : OKHBHUHB
Az átutaláson kérjük, tüntesse fel a rendelés-visszaigazoláson szereplő rendelési számot.
Előre történő utalás esetén a megrendelt termékeket csak akkor adjuk át a futárnak, ha a vételár megérkezett bankszámlánkra.
4) Online fizetés bankkártyával honlapunkon K&H Onlinepay modul segítségével.
A megrendelt árut weboldalunk felületén bankkártyával is kifizetheti. Online bankkártyás fizetés esetén oldalunk a fizetéskor átirányítja Önt a K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft. felületére, az ott megadott adatokat csak a K&H rendszere dolgozza fel, webáruházunk az adatokhoz nem fér hozzá. Az online bankkártyás fizetés részleteit az ÁSZF-ünk 11-es pontjában találja.
Személyes átvételkor is lehetősége van átutalásos, vagy online bankkártyás fizetésre. Banki átutalás esetén az ellenérték bankszámlánkra történő megérkezése után az árut – a visszaigazolást követően - átvételi pontunkon átveheti.
5. Elállási jog
5.1. Elállási jog gyakorlása
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban Fogyasztó).
A terméknek, több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) naptári napon belül a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján szerződéstől a Fogyasztó indokolás nélkül elállhat.
Fogyasztó a szerződés megkötésének és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát ebben a pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Mindkét esetnél a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként kell postára adnia, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1. pontban feltüntetett postai címére (nem postán vagy csomagponton maradó csomagként) indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 naptári napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. A Szolgáltatónak az utánvéttel vagy nem a levelezési címre visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek annak okán merültek fel, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Ebben az esetben Szolgáltató az értékcsökkenés megtérítését követelheti. Fogyasztó köteles a terméket eredeti csomagolásban visszaküldeni. Fogyasztó nem jogosult elállási jogát gyakorolni, ha a vásárlást igazoló eredeti számlát nem tudja felmutatni/visszaküldeni.
5.2. A Fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog
- Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.
- Olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ.
- Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak.
- Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében.
- Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.
- Olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
- Olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a Szolgáltató által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor.
- Olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a Szolgáltató a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a Felhasználót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából.
- Lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta.
- Hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével.
- Nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében.
- Lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki.
- A nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a Szolgáltató a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási jogát.
6. Szavatosság
6.1. Kellékszavatosság
A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően.
Fogyasztói szerződés esetén a Fogyasztónak minősülő Felhasználó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Felhasználó érvényesíteni már nem tudja.
Nem a Fogyasztóval kötött szerződés esetén a Felhasználó az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
Használt termékek esetén ez a határidő 6 hónap.
A Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Felhasználó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról a Felhasználó egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
A Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közölni.
A Felhasználó közvetlenül a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A teljesítést (vagyis a kiszállítást, átvételt követő) követő 1 éven belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. A Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Felhasználó részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján a Szolgáltató nem köteles a Felhasználó kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka, a termék nem rendeltetésszerű használatának következménye. A teljesítést követő 1 év elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a Felhasználónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.
6.2. Termékszavatosság
Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a Fogyasztónak minősülő Felhasználó – választása szerint – az 6.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék, gyártó általi forgalomba hozatalától számított két (2) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti.
6.3. Jótállás
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.
A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék a Fogyasztó részére történő átadásának a napja, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Ugyanazon hiba miatt a Felhasználó kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Felhasználót a jótállásból fakadó jogok az 6.1. és a 6.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
7. Jogérvényesítési lehetőségek
7.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja
A Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Név: ZOLFEREX KFT
Levelezési cím: 1105 Budapest, Martinovics tér 5.
E-mail cím: info@batyu.hu
A Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőriz.
A Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Felhasználónak köteles átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni.
A Szolgáltató telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.
Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 25 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.
7.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Felhasználó számára /Vitás esetekben mindkét félnek békéltető testületi eljárásban való együttműködési kötelezettsége van./:
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;
Online vitarendezési platform:
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Magyarország is köteles ún. online vitarendezési kapcsolattartó pontot működtetni, ahol minimum két tanácsadónak kell rendelkezésre állnia, akik segítik a vitás feleket, ha az eljárással kapcsolatban kérdésük merülne fel. Ezt a feladatot hazánkban a Budapesti Békéltető Testület látja el.
http://www.bekeltet.hu/
Az online vitarendezési platform az alábbi linken érhető el:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU
Adatvédelem:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
Telefon: +36 -1-391-1400
Fax: +36-1-391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Fogyasztóvédelmi hatóság:
A fogyasztók a fogyasztóvédelmi panaszaikat a lakhelyükhöz legközelebb eső illetékes járási hivatal fogyasztóvédelemmel foglalkozó munkatársainál jelenthetik be. A panasz elbírálását követően szükség esetén lefolytatják a hatósági eljárást. A másodfokú hatósági feladatok – amelyeket korábban az NFH látott el – országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatalhoz kerültek. A járási hivatalok listája az alábbi linken található: http://jarasinfo.gov.hu/
8. Adatvédelem
A webáruház használata során a ZOLFEREX KFT. (batyu.hu) rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli, és nem adja ki további fél számára. A webáruház böngészése folyamán technikai információk kerülnek rögzítésre statisztikai célokból. (IP cím, látogatás időtartama, stb). Ezen adatokat a ZOLFEREX KFT. kizárólag jogilag hitelesen indokolt, és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére. A szolgáltatás igénybevételéhez cookie-k engedélyezése szükséges. Amennyiben nem szeretné engedélyezni a cookie-k használatát, letilthatja a böngészője beállításaiban. Cookie-k tiltása esetén a szolgáltatás bizonyos elemei csak részben, vagy egyáltalán nem használhatóak. A cookie egy olyan fájl, amelyet a webszerver küld a felhasználó böngészőjének, és amelyet a felhasználó számítógépe tárol. A cookie-ban személyes adat nem kerül tárolásra. A megrendelés folyamán rögzített adatokat a Szolgáltató mindaddig rögzíti, amíg a Felhasználó nem kéri azok törlését. A webáruház böngészése során lehetőség lesz feliratkozni hírlevélre. Itt megadott adatait a batyu.hu bizalmasan kezeli, feliratkozásával hozzájárul ahhoz, hogy adatait marketing kapcsolattartás, piackutatás, valamint ügyfélszerzés céljára felhasználjuk. A leiratkozás lehetősége minden kiküldött hírlevél alján biztosított, továbbá kérhető e-mailben vagy telefonon.
Adatai törlését, módosítását bármikor kérheti írásban a(z) info@batyu.hue-mail címen. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a polgári törvénykönyv, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999 (II.5.) kormányrendelet, és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. trv. rendelkezései az irányadók.
9. ÁSZF, árak módosítása
A Szolgáltató jelen ÁSZF-et, a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat nem visszamenőleges hatállyal bármikor módosíthatja, a módosítás a honlapon történő közzétételt követően lép életbe, és csak az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes. A honlapon feltüntetett árak tartalmazzák az áfát, de nem tartalmazzák a szállítási költséget.
10. Technikai korlátok
A honlapon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.
11. Online Bankkártyás fizetés - OnlinePay használatával
A ZOLFEREX KFT a K&H által biztosított biztonságos bankkártyás fizetési megoldást biztosít vásárlóinak, ügyfeleinek. A biztonságot az adatok szétválasztása alapozza meg. A ZOLFEREX KFT. a megrendeléssel kapcsolatos információkat kapja meg a vásárlótól, a K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft. pedig kizárólag a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártyaadatokat a 128 bites SSL titkosítással ellátott fizetőoldalon. A fizetőoldal adattartalmáról a ZOLFEREX KFT. nem értesül, azokat csak a K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft. érheti el. A tranzakció eredményéről a fizetést követően a ZOLFEREX KFT. weboldala tájékoztatja.
A kártyás fizetéshez az Ön internet böngésző programjának támogatnia kell az SSL titkosítást.
A vásárolt áru/szolgáltatás ellenértéke, a kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül kártyaszámláján.
Kérjük, olvassa el részletes tájékoztatónkat!
Az alábbiakban röviden ismertetjük, hogy miképp intézheti biztonságos módon vásárlását.
Mire figyeljen a vásárláskor?
- Olvassa el ezt az ismertetőt, a vásárlás kondícióit és a kiszállítás és a fizetés feltételeit!
- Tanulmányozza át a ZOLFEREX KFT. biztonsági feltételeit, hiszen ezzel garantálják az Ön adatainak biztonságát!
- Tartsa nyilván a vásárlásával kapcsolatos adatait!
- Tartsa nyilván a fizetéssel kapcsolatos tranzakciós adatait! (tranzakció azonosító, engedélyszám)
- Biztosítsa, hogy titkos kártyaadataihoz illetéktelen személy soha ne férhessen hozzá.
- Használjon olyan böngészőt, amely támogatja az SSL titkosításhoz szükséges opciót!
A biztonságról
Az SSL, a Secure Sockets Layer elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. A K&H rendelkezik egy 128 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a K&H-nak a 128 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítják az SSL alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program az SSL segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft-hez, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.
Elfogadott kártyák
A K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft. fizetési rendszere a VISA, VISA Electron, V-Pay, MasterCard, és Maestro típusú kártyákat fogadja el. A kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártyákat csak abban az esetben fogadhatjuk el, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi! Kérjük, érdeklődjön bankjánál, hogy az Ön kártyája felhasználható-e interneten keresztül lebonyolítandó vásárláshoz.
Fizetés lépései
- Ön a batyu.hu oldalon érvényes megrendelést tesz bankkártyás fizetést választva.
- Ezt követően Ön átkerül a K&H biztonságos fizetést garantáló oldalára, ahol a fizetés megkezdéséhez kártyaadatait szükséges kitöltenie.
- Ellenőrizze le, hogy az összeg megfelel a megrendelésben szereplő összeggel.
- A kártyaadatok megadását követően a Fizetés gombra kattintva indíthatja el a tranzakciót.
- A fizetést követően Ön visszatér a ZOLFEREX KFT. oldalára, ahol a tranzakció eredményéről kap visszaigazolást. A fizetés sikeres lezárultáról e-mailben is értesítést kap.
A bankkártyával történő fizetés esetén a sikeres tranzakciót követően - ez a bankkártya érvényessége és a fedezet ellenőrzése utáni elfogadást jelenti -, a K&H elindítja a Kártyabirtokos számlájának megterhelését az áru vagy szolgáltatás ellenértékével. Amennyiben Ön nem kerül visszairányításra a fizetőoldalról a ZOLFEREX KFT. oldalára, úgy a tranzakció sikerességéről vagy sikertelenségéről e-mailben értesül. Amennyiben a banki fizetőoldalon a böngésző "Vissza/Back" vagy a "Frissítés/Refresh" gombjára kattint, ill. bezárja a böngésző ablakot mielőtt visszairányításra kerülne az áruházba, a fizetés sikertelennek minősül. Amennyiben a tranzakció eredményéről, annak sikertelensége esetén, okáról, részleteiről bővebben kíván tájékozódni, kérjük, vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.
12. Egyéb
A honlap oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével elfogadja a ZOLFEREX KFT. általános szerződési feltételeit, továbbá adatkezelési elveit.
Honlapunk működésével, a megrendeléssel és a szállítással kapcsolatosan felmerülő bármilyen kérdés esetén, elérhetőségeinken keresztül készséggel állunk mindenki rendelkezésére!
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2017.07.01.