Minden, amit a gépjármű asszisztencia biztosításról tudni érdemes
A bosszantó dolgok listáján bizonyára mindenkinél előkelő helyet foglal el, ha egy autós utazással egybekötött nyaralás alkalmával robban le a kocsink. Ilyenkor a mérhetetlen bosszúság mellett a pihenésre szánt költségek is hirtelen az egekbe szökhetnek, hiszen egy tréler rendelése, az autó szervizelésének költségei és a tovább utazáshoz szükséges autóbérlés díja szerencsés esetben is minimálisan azonnal megduplázhatja a teljes nyaralás költségvetését. „Ami el tud romlani, az el is romlik”- tartja Murphy törvénye, márpedig a gépjárművekben sajnos állandó fenyegetettséggel benne rejlik ez a lehetőség. Ezt 100%-os biztonsággal kivédeni gyakorlatilag lehetetlen, még a leggondosabb, rendszeres állapot felülvizsgálattal sem, az anyagi károk jelentős csökkentésére azonban van lehetőség. Hazánkban sajnos még nem terjedt el olyan mértékben ennek a kockázatcsökkentő védelemnek a népszerűsége, mint ahogy a forgalomban lévő autók száma ezt indokolná, éppen ezért úgy gondoljuk, hogy sokak számára hasznos a gépjármű asszisztenciával kapcsolatban néhány fontos információt összefoglalni, hogy egy váratlan meghibásodás utazás közben ne járjon feltétlenül együtt anyagi (mini) csőddel.
Mire jó pontosan a gépjármű asszisztencia biztosítás?
A gépjármű asszisztencia azokra a műszaki problémákra nyújt megoldást, amelyeket a helyszínen mi magunk nem tudunk megoldani vagy megfelelő pótalkatrészek hiányában, vagy, mert egészen egyszerűen nem értünk hozzá. Itt természetesen nem szükséges kapásból a legnagyobb problémákra gondolni, hiszen egy szimpla defektnél, vagy éppen lemerült akkumulátor esetében is hálásak lehetünk magunknak, ha az utazás előtt megkötöttük a gépjármű asszisztencia biztosítást. Természetesen ez az asszisztencia szolgáltatás, akár szervizben történő, akár helyszíni javítás esetén a legtöbb esetben tartalmazza nem csak a jármű javítására, de a szállítására vonatkozó fedezetet is.
Előfordulhat azonban a fentieknél kritikusabb helyzet is, amikor oly mértékben hibásodik meg az autónk, hogy nem tudjuk vele tovább folytatni az utazást. A gépjármű asszisztencia az ilyen eshetőségekre is kínál megoldást, hiszen a biztosítás fedezheti például a hazautazás költségeit is, történjen az akár vonattal, vagy éppen repülővel, szükség esetén az autóbérlés díját és természetesen a gépjárművünk hazaszállításának költségeit egyaránt. Ezek olyan nagyságrendű anyagi megterhelést jelenthetnek, amelyeket érdemes megelőzni a megfelelő asszisztencia csomag kiválasztásával.
Milyen autókra köthetünk asszisztencia biztosítást?
Természetesen a biztosító társaságok nem autómárkák szerint biztosítják az asszisztencia szolgáltatásukat. Általános alapkövetelmény azonban, hogy érvényes magyar forgalmi engedéllyel, rendszámmal kell az autónak rendelkeznie, valamint össztömege nem haladhatja meg a 3,5 tonnát. Érthető okokból a biztosító társaságok a gépjármű asszisztencia szolgáltatás esetén jobban kedvelik a fiatalabb évjáratokat, hiszen ezeknél az autóknál, kisebb a valószínűsége a műszaki problémának egy utazás során. A fiatal évjárat természetesen relatív fogalom, de a gyakorlat azt mutatja, hogy jellemzően a 20 évnél idősebb autókra nem szívesen kötnek gépjármű asszisztencia biztosítást a cégek. Ez a korhatár azonban nincs mereven kőbe vésve, ezért az idősebb járművek tulajdonosainak érdemes több társaság ajánlatait is kikérni utazás előtt. A kor mellett kizáró ok lehet még a futott kilométerek száma, hiszen ez is nagymértékben befolyásolja egy autó műszaki állapotát.
Hogyan néz ki a gyakorlatban a gépjármű asszisztencia szolgáltatás?
A gépjármű asszisztencia biztosítás megkötése után, amennyiben az utazás alkalmával az autónk műszakilag meghibásodik, akkor a lehető legrövidebb időn belül, elsőként, mielőtt még az intézkedések sorába belekezdenénk, a biztosítási kötvényen található telefonszámot érdemes felhívni. A biztosító társaságok szakemberei jellemzően napi 24 órában állnak rendelkezésre az ügyfélszolgálatokon, a bajba jutott autósok hívásait fogadva és attól sem kell tartani, hogy nem értenek majd a nyelvünkön, hiszen minden esetben magyar nyelvű ügyfélszolgálatra irányítanak bennünket. Hazai utakon általában 1 órán belül garantálja a biztosító a hiba elhárításának megkezdését. Külföldön ez már korántsem ilyen egyértelmű és általános, éppen ezért a szerződéskötést megelőzően nem árt alaposan elolvasni az ide vonatkozó részeket is.
Ha már bosszúság ér bennünket egy nem várt műszaki hiba miatt, legalább biztosak lehetünk abban, hogy kéznél van az azonnali műszaki segítség, persze csak akkor, ha rendelkezünk gépjármű asszisztencia biztosítással.